joi, 18 august 2016

Cum a fost în Thassos

Am apucat să scriu despre drumul București-Thassos, dar nu am postat și fotografiile/impresiile după sejurul de anul acesta [iulie 2016] pe celebra insula grecească.

Feribot catre Thassos
feriboturile din Keramoti
pescărușii care te însoțesc pe tot drumul cu feribotul
Cazare găsiți foarte ușor, fie ca apelați la o agenție de turism care are o ofertă bună, fie la site-urile de turism. Noi am ales cea de a doua variantă, asta după ce am solicitat detalii despre o ofertă la Europa Travel și mi-au spus că trebuie să plătesc și autocar/avion, chiar dacă merg cu mașina personală. În plus, domnișoara cu care am vorbit părea că nu prea are timp de pierdut cu amărâții care merg în Thassos, așa că am decis să nu îi mai deranjez vreodată.

Villa Melina Thassos
Villa Melina Thassos
Am ales Villa Melina din Koinira, un sat din estul insulei, datorită apropierii de plaja Paradise Beach, despre care am tot citit atâtea impresii ce conțineau "nisip fin", "apă cristalină", "loc de vis" șamd. Cazare foarte bună, iar gazdele (tată/fiică) atât de primitoare încât la plecare nu am scăpat de ei până nu mi-au spălat mașina super prăfuită. Singurul dezavantaj este că trebuie să aveți mașină pentru a ajunge la plajă (Paradise Beach este la cam 1-2 Km). Eu vă recomand oricum să mergeți cu mașina în Thassos dacă puteți pentru a putea ajunge la numeroasele plaje ce înconjoară insula.

De la Villa Melina cereți oferta pe mail, nu apelați la booking.com și sigur veți primi o ofertă mai bună decât cea publicată acolo.


Paradise Beach
Paradise Beach
Imediat după cazare am mers la mult lăudata plajă Paradise Beach. Plaja este frumoasă, dar era destul de aglomerată, iar prima impresie mi-a fost stricată de un rahat plutitor în apă, parcă revenisem pe litoralul nostru. Nici tomberoanele pline care lăsau la vedere zeci de cutii de bere Timișoreana nu mi-au fost de ajutor. Parcă mă așteptam la altceva, sau sunt eu setat pe munte și avid de locuri cu mai puțini oameni.

priveliștea de la intrarea catre plaja Aliki Thassos
priveliștea de la intrarea catre plaja Aliki
apa de la Aliki Beach
Aliki a fost a doua plajă vizitată, extrem de frumoasă, cea mai limpede apă de pe insulă, dar din nou... foarte aglomerată. Motiv pentru care costă și mai mult să stai aici (pentru șezlong trebuie să servești o masă de minim 15 € la una din terasele de aici).

plaja sălbatică de lângă Aliki
În spatele ei se află o plajă sălbatică foarte liberă, ideală pentru plajă, nu mai îmi amintesc numele ei, dar o recomand. Mai rău cu apa aici însă, fiind o plajă neamenajată găsiți și arici de mare, iar noi am reușit să ne înțepăm cu toții.

Am trecut și prin Limenaria și Potos de mai multe ori și vă sugerez să nu vă cazați aici in sezon dacă nu aveți chef de agitație, claxoane si probleme cu locurile de parcare. Aici găsiți însă cam tot ce aveți nevoie, de la benzinării, supermarket-uri și până la magazine cu suveniruri și inchirieri bărci.

Suzuki Jimny masina inchiriata din Potos Thassos
Suzuki Jimny închiriat special pentru traseul pe munte
Din Thassos mi-a rămas în amintire și muntele. Cu un autoturism normal puteți merge fără probleme până la Kastro, drumul este asfaltat de curând iar aici vă așteaptă un sat special:

satul Kastro Thassos
Kastro Thassos
și o biserică asemenea:

capela biserica Kastro Thassos


Pentru muntele Ypsarion, cel mai înalt din Thassos, trebuie neapărat să închiriați o mașină 4x4 și să urcați până în vârf (1204 m altitudine). Noi am închiriat un Suzuki Jimny din Potos pentru 55 €/zi + 10 € benzina și credeți-mă că a meritat pe deplin! A fost aventura de care avea nevoie acest sejur să iasă din monotonie:

traseu către vărful muntelui Ypsarion din Thassos
traseu către vărful muntelui
iar odată ajunși în vârf am putut admira insula din cel mai înalt punct al său:

belvedere aproape de vârful muntelui Ypsarion
aproape de vârf

vârful Ypsarion Thassos (1204 m altitudine)
O altă atracție de pe insulă este Giola, o piscină naturală denumită și "Piscina Sirenelor". Cred că mulți nu ajung aici și din cauza drumului de acces, destul de prost, mai ales daca a plouat. Piscina se umple cu apă la fiecare val mai puternic, iar noi nu am prins-o tocmai limpede. Din păcate și aici este plin de gunoaie, de la sticle de beri (majoritetea erau Ursus, oare ce nație le-a lăsat pe aici?!) la ambalaje și pungi de plastic. Nu aș sta la plajă aici, dar parcăa meritat să o vizităm pentru priveliște:

Giola Thassos
Giola Thassos
Giola Thassos
Giola Thassos
Eu m-am simțit foarte bine pe plaja "Platana Beach" din Skala Marion.

Baie la Platana Beach Thassos
Platana Beach Thassos: mult mai liber, inclusiv în apă
În concluzie Thassos este o insulă unde se merită să mergi din câteva motive: este relativ aproape de România, ofertele de cazare sunt mult mai bune ca la noi iar apa și peisajele mult mai frumoase. Dacă nu vă place aglomerația vă recomand să evitați vârful de sezon și să vă orientați către plajele din Nord-Vest, mai puțin promovate dar cel puțin la fel de frumoase.

apus de soare Thassos
Thassos la apus

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu